شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

فروش عمده سیاهدانه
بازدید: 3443

سیاه دانه از جمله پرخاصیت ترین دانه های گیاهی موجود در دنیا است که در طب سنتی و اسلامی بسیار به مصرف آن توصیه شده است. نام علمی آن Nigella sativa و گیاهی علفی با ارتفاع 60 سانت می باشد. این گیاه معمولا در اسفند ماه کاشته می شود و زمان گلدهی تا برداشت از اردیبهشت تا خرداد و تیر می باشد. پس از زرد شدن بوته ها و کپسول سیاه دانه می توان آن را برداشت کرد و تقریبا در هر هکتار یک تن بار می دهد.

سیاهدانه

خرید عمده سیاه دانه

سیاه دانه در بازار ایران در انواع مختلفی موجود می باشد. لذا برای خرید عمده سیاهدانه می بایست به داخلی یا خارجی بودن سیاهدانه توجه نمود. در ادامه انواع سیاهدانه را بررسی و از لحاظ کیفیت و قیمت بدان خواهیم پرداخت. انواع سیاه دانه در بازار ایران به سه قسمت عمده تقسیم می شود که عمده آن در حال حاضر ایرانی می باشد و سیاه دانه های وارداتی نیز سیاه دانه هندی نسبت به سوری سهم بازار بیشتری دارد.

خرید و فروش عمده سیاه دانه ایرانی

کاشت سیاه دانه ایرانی چند سالی است که در ایران رونق یافته است و از لحاظ قیمتی و کیفیت نیز بسیار مطلوب می باشد. سیاه دانه ایرانی برای روغن گیری نیز مناسب می باشد و درصد روغن دهی آن حدود 31 درصد می باشد. و روغن آن نسبت به سیاه دانه های وارداتی روشن تر است. سیاه دانه ایرانی از لحاظ سورت و یک دست بودن و نداشتن سفیدی نسبت به هندی کیفیت پایین تری دارد اما خواص دارویی آن فرقی نمی کند. روغن سیاه دانه ایرانی در استان های گلستان، اصفهان و .. کشت می شود.

سیاهدانه ایرانی

واردات انواع روغن سیاه دانه خارجی

در بین سیاه دانه های خارجی بیشترین واردات مربوط به سیاه دانه های هندی و سوری است که در ادامه به کیفیت و قیمت و برنده های آنها خواهیم پرداخت.

خرید و فروش عمده سیاه دانه هندی

سیاه دانه هندی بخش عمده ای از واردات سیاهدانه به ایران را به خود اختصاص می دهد. کیفیت سیاه دانه هندی از بقیه سیاهدانه های موجود بهتر است. از لحاظ سورت و یکدست بودن و سفیدی نداشتن از بقیه تمیزتر می باشد و روغن دهی آن نیز از آنها بیشتر است. روغن آن نیز نسبت به بقیه تیره تر می باشد. سیاه دانه هندی در بازار ایران در برند های توبک، تاج، AVT و مهرآمیز در کیسه های 25 کیلویی موجود می باشد.

سیاه دانه هندی

خرید و فروش سیاه دانه سوری

سیاه دانه سوری نیز یکی دیگر از سیاه دانه های موجود در بازار است که از لحاظ کیفیتی و قیمتی مابین سیاه دانه ایرانی و هندی است. این نوع سیاه دانه نیز از لحاظ تمیزی بار و سورت و یکدست بودن از ایرانی تا حدودی بهتر می باشد و روغن آن نیز تیره تر است. اما تفاوت آنچنانی با ایرانی ندارد لذا پیش بینی می شود مصرف و واردات آن در ایران کاهش یابد.

قیمت عمده سیاه دانه

در قبل مطالبی درباره انواع سیاه دانه های موجود در بازار ایران توضیح داده شد. اما قیمت فروش سیاه دانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. سیاه دانه هندی بدلیل روغن بیشتری که از آن استخراج می شود دارای قیمت بالاتری است اما نرخ ارز نیز بر روی قیمت این نوع سیاهدانه بی تاثیر نیست. قیمت عمده سیاه دانه ایرانی نیز در بازار نوسان زیادی دارد ولی در کل از سیاه دانه هندی کمتر می باشد و گاهی به نصف قیمت سیاه دانه هندی نیز می رسد. ولی همانطور که عرض شد میزان استخراج روغن سیاه دانه ایرانی حدود 31 درصد می باشد که همین مورد بر کاهش قیمت آن بیشترین تاثیر را دارد.

خرید و فروش عمده روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه نیز یکی از محصولات بازرگانی نجمان می باشد که در حجم های مختلف از لیتری تا گالنی و تناژ قابل ارائه می باشد. لذا همکاران گرامی می توانند برای تهیه بذر سیاه دانه و روغن آن از طریق تلفن های زیر با ما در تماس باشند.

4.9/5 - (7 امتیاز)