شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

کتیرا ورقه ای
بازدید: 699

خرید عمده کتیرا

کتیرا صمغی است که از گیاه گون استخراج می شود. این گیاه که ارتفاع کوتاهی نیز دارد بیشتر در کشورهای ایران سوریه و ترکیه رشد می کند. این گیاه کوهی که خودرو می باشد بیشتر در مناطق اصفهان ، شیراز، همدان، تهران، کرمان و کرمانشاه برداشت می شود. از دیگر کشورهایی که انواع کتیرا را تولید می کنند میتوان به عراق،ارمنستان و هند اشاره کرد.

در بازار ایران انواع مختلفی از کتیرا موجود است که در ادامه به آن می پردازیم. کتیرا در آب حل نمی شود اما وقتی در آب قرار می گیرد آب را به خود جذب کرده و متورم می شود. خواص زیادی بخصوص برای مو دارد. از کتیرا می توان در نساجی، صنایع کاغذ سازی و حتی تولید کفش استفاده کرد. از کتیرا برای تهیه لوازم آرایشی، ژل، شامپو، حالت دهنده‌ی موی سر استفاده می‌کنند. همچنین از کتیرا می توان به عنوان شوینده طبیعی برای پوست و موی سر استفاده کرد.

بهترین زمان برداشت کتیرا اواخر فصل بهار تا اوایل شهریور می باشد.

انواع کتیرا در بازار ایران

انواع مختلفی از کتیرا در بازار ایران موجود است.

از لحاظ رنگی کتیرای سفید، زرد و زرد-قهوه ای در بازار موجود است.

کتیرای سفید در انواع کتیرای ورقه ای و صدفی موجود می باشد. کتیرای ورقه ای که سفید و شفاف است بهترین و گرانترین نوع کتیرای موجود در بازار ایران است. این کتیرا جزو کتیراهای صادراتی می باشد.

کتیرا سفید

کتیرای صدفی به دو نوع مفتولی و خرمنی تقسیم می شود که کتیرای مفتولی به رنگ زرد هست و کیفیت نسبتا خوبی دارد. کتیرای خرمنی نیز به رنگ زرد تیره و یا قهوه ای می باشد که از لحاظ قیمتی پایینتر از بقیه می باشد.

کتیرا خرمنی

قیمت عمده کتیرا

همانطور که گفته شد کتیرا انواع مختلفی دارد. اختلاف قیمت کتیرا در بین انواع آن بسیار زیاد است.

قیمت عمده کتیرای ورقه ای بسیار بالاتر از بقیه است این نوع کتیرا با تیغ زدن ریشه و یا ساقه گون بدست می آید

استخراج کتیرا

قیمت عمده کتیرای صدفی مفتولی از ورقه ای کمتر می باشد که با فرو بردن میخ در گیاه گون بدست می آید.

قیمت عمده کتیرای خرمنی از مابقی کمتر است که این نوع کتیرا بدلیل زخمی شدن گیاه گون بصورت طبیعی مثل سنگ و … بدست می آید و ممکن است با گرد و خاک مخلوط باشد و وزن بیشتری نیز دارد.

همچنین وضعیت بازار صادراتی، آب و هوا و میزان بارندگی و حجم برداشت کتیرا نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت عمده کتیرا می باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)