شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

فروش عمده گل بنفشه
بازدید: 3374

خرید عمده گل بنفشه صادراتی

گلبنفشه گلی است که بیشتر در شمال کشور و مناطق مرطوب به صورت طبیعی و خودرو رشد می کند. البته این گیاه به صورت محدود در مناطق جنگلی و کوهپایه ای سایر مناطق ایران نیز رشد می کند. اما کیفیت گل بنفشه شمال کشور به خصوص مازندران نسبت به سایر مناطق بالاتر می باشد.

لذا قیمت عمده گل بنفشه بسته به منطقه کشت آن متفاوت می باشد.

قیمت عمده گل بنفشه خشک

همانطور که عنوان شد منطقه کشت گل بنفشه در قیمت گلبنفشه به شدت تاثیر گذار است. اما مطلب مهم دیگر در قیمت گذاری گل بنفشه میزان درصد برگ موجود و یا درصد شاخه های گل بنفشه موجود در آن است که از کیفیت آن می کاهد و روی قیمت گل بنفشه تاثیر می گذارد. هرچه مقدار برگ آن بیشتر باشد طبیعتا قیمت گل بنفشه نیز پایینتر می آید. البته برگ گل بنفشه نیز برای فروش موجود هست که از لحاظ دارویی نیز خواصی دارد.

درصد رطوب گلبنفشه خشک نیز روی قیمت آن تاثیر میگذارد، در ابتدای برداشت که رطوبت آن بالا می باشد قیمت پایینتری دارد، به مرور گلهای بنفشه چیده شده خشک تر شده و وزن آن کاهش می یابد لذا قیمت عمده گلبنفشه بالاتر می رود. علاوه بر مطالب مطرح شده قیمت هر کیلو گل بنفشه به موارد زیر نیز بستگی دارد:

نحوه تشخیص گل بنفشه اصل

گلبنفشه از جمله گیاهان دارویی ارزشمند است که قیمت بالایی نیز دارد. لذا سوء استفاده کنندگان و افراد سودجوی زیادی هستند که به هر طریق در زمینه فروش گلبنفشه وارد شده و از اطلاعات ناقص خریداران به سود خود استفاده می کنند.

یکی از روش های این افراد برای سودجویی این است که گل پنیرک را با گلبنفشه مخلوط کرده و هم رنگ بهتری به آن می دهند و هم از کیفیت کار کم می کنند و محصول جدید را به قیمتی نزدیک به گل بنفشه می فروشند. درحالی که گل پنیرک هرچقدر هم که کیفیت بالایی داشته باشد کمتر از یک چهارم گلبنفشه قیمت دارد. لذا با این حرکت سود زیادی از خریداران به جیب می زنند.

البته گیاهان دیگری نیز هستند که مشابه گل بنفشه می باشند و ارزش چندانی ندارند و به جای گلبنفشه فروخته می شوند.

خلوص گلبنفشه از پارامترهای دیگری است که حتما باید در زمان خرید به آن توجه شود. برخی افراد برگ گل بنفشه را جدا خریداری می کنند و با گلبنفشه مخلوط کرده به همان قیمت گل بنفشه خالص می فروشند. بازرگانی نجمان افراد بسیاری را دیده که بعد از خرید گلبنفشه خالص از فروشگاه نجمان مقداری برگ و شاخه به آن اضافه کرده و به فروش رسانیده اند.

موارد استفاده از گلبنفشه خشک نجمان

گل بنفشه خشک و یا تازه خواص دارویی و درمانی بیشماری دارد و از آن فرآورده های بسیار زیاد و پرخاصیتی تولید می شود. گل های بنفشه از جمله گیاهان دارویی سرد و مرطوب و مقداری تند و تلخ می باشند و دارای خواصی مانند: ضد التهاب، خلط آور، ضد سرفه، محرک، ادرار آور، ضد درد و روماتیسم، ضدسرماخوردگی، کم‌خونی، ضد اسهال صفراوی و… می باشند. از جمله فرآورده های آن که میتوان بهرمند شد موارد زیر می باشد:

شربت گل بنفشه

برای تهیه آن می توان یک قاشق گلبرگ بنفشه پودر شده را با یک لیوان آب خنک مخلوط کرد بعد از نیم ساعت آن را صاف کرده و مصرف کنیم. البته هرچه زمان آن بیشتر باشد بهتر است. از شربت بنفشه برای درمان انواع سرفه و خلط آور طبیعی استفاده می شود.

دم کرده گل بنفشه

کافیست داخل یک لیتر آب جوشیده حدود 60 گرم پودر گل بنفشه خشک شده را اضافه کرده و هم بزنیم، بعد از دقایقی می توان صاف کرده و از آن استفاده کرد. برای راحتی کار می توانید از فرنچ پرس استفاده نمایید. در پایان نیز می توانید مقداری شیر و عسل نیز به آن اضافه کنید. از دم کرده گلبنفشه می توان برای درمان انواع دردها و رماتیمسم استفاده کرد؛ کافیست کمپرس آن را در ناحیه مورد نظر قرار داد.

روغن بنفشه پایه کنجد

برای تهیه روغن بنفشه میتوانید در یک لیتر روغن کنجد 300 گرم گلبنفشه را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم نگه دارید و بعد از یک هفته آن را صاف کرده استفاده نمایید. البته روغن بنفشه اصل با درصد خلوص بالا را می توانید از فروشگاه نجمان نیز تهیه فرمایید.

خرید گل بنفشه خشک در بسته‌بندی خرده

برای خرید گل بنفشه خشک کیفت درجه 1 در بسته بندی 50 گرمی می توانید به قسمت گیاهان دارویی فروشگاه نجمان مراجعه بفرمایید.

جهت خرید عمده و خرده گل بنفشه می توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید

4.5/5 - (13 امتیاز)