شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

فروش عمده رزماری
بازدید: 3469

رزماری یک گیاه بوته ای است که روی شاخه های آن پر از برگهای سوزنی شکل به رنگ سبز می باشد. عمدتا بوته های آن از نیم تا یک و نیم متر ارتفاع میگیرند. رزماری به نام های دیگری از جمله رومارن و یا اکلیل کوهی نیز شناخته می شود. علاوه بر خواص دارویی فراوانی که دارد بخاطر زیبایی آن در تزیینات باغچه ها، پارکها و مراکز دیدنی و عمومی استفاده می شود. جالب است بدانید این گیاه بسیار کم آفت و مقاوم به خشکی می باشد لذا کشت آن نسبتا ساده و پرسود می باشد.

باغچه-رزماری

خرید عمده رزماری

رزماری هم به صورت خودرو و هم بصورت کشت مزرعه ای قابل دسترس است. به صورت خودرو و طبیعی بیشتر در سواحل مدیترانه و مناطقی مانند آن یافت می شود. اما به صورت کشت مزرعه ای در اکثر نقاط ایران در دسترس است. این گیاه به صورت گسترده در تهران، کرج، مناطق شمالی ایران، مشهد، اصفهان، شیراز و… کشت می شود. رزماری یکی از گیاهان معطر می باشد که در مناطقی که رطوبت کمتری دارند عطر و بوی بیشتری دارد.

قیمت عمده رزماری

همانطور که عرض شد از گیاه رزماری برای خواص گیاهی و دارویی بسیاری استفاده می شود. پس از برداشت محصول آن را در سایه و در مسیر هوای آزاد خشک می کنند و سپس برگهای آن را جدا کرده و به فروش می رسانند. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت رزماری، خلوص برگ های آن است. در مراحل جداسازی برگ و شاخه ها معمولا مقداری شاخه در درون برگهای رزماری به جا می ماند. هرچه مقدار شاخه های رزماری کمتر باشد قیمت آن بالاتر می رود. از موارد دیگری که روی قیمت خرید و فروش عمده رزماری تاثیر گذار است مقدار خاک موجود در آن است. بعد از برداشت رزماری و خشک کردن آن روی بار رزماری مقداری گرد و خاک می ماند که در زمان خرید باید به مقدار آن توجه شود.

از دیگر پارامترهای تاثیر گذار روی قیمت عمده رزماری عطر و بوی آن است. معمولا رزماری شمال کشور دارای عطر کمتری نسبت به سایر مناطق ایران می باشد.

خواص و موارد استفاده رزماری

از برگهای خشک رزماری برای اهداف درمانی و زیبایی زیادی میتوان استفاده نمود. طبع رزماری گرم و خشک است و دارای آهن، کلسیم، ویتامین های C،A و B6، پتاسیم و … می باشد.

اسانس رزماری

برای اسانس گیری از رزماری باید دقت نمود که شاخه های ضخیم در آن نباشد و بلا فاصله بعد از برداشت برای اسانس گیری به محل تقطیر انتقال یابد.

طعم دهنده های غذایی

از رزماری در آشپزی نیز بعنوان ادویه و یا طعم دهنده غذایی نیز استفاده می شود. در غذاهایی مانند قیمه و گوشت بره و گوساله، مرغ و بوقلمون.

دمنوش رزماری

برای تهیه دمنوش رزماری، یک قاشق برگ رزماری را داخل آب جوش ریخته و به مدت یک ربع صبر نمایید تا دم بکشد، از عسل و یا نبات میتوانید برای شیرین کردن آن استفاده کنید. دمنوش رزماری برای درمان سردرد، میگرن، کمخونی، رفع خستگی و بی خوابی کاربرد دارد.

روغن رزماری

از رزماری های خشک میتوان برای تولید روغن های گیاهی استفاده نمود. روغن رزماری نیز به صورت عمده و خرده از فروشگاه نجمان قابل تهیه می باشد. این روغن خواص فراوانی دارد و برای درمان انواع مشکلات جسمی و زیبایی به کار برده می شود.

خرید رزماری در بسته بندی های کوچک و خرده فروشی

جهت خرید رزماری در بسته بندی های کوچکتر برای مصارف خانگی و عطاری می توانید از فروشگاه نجمان اقدام نمایید و یا با شماره های زیر در تماس باشید

4.8/5 - (5 امتیاز)