شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

روغن هسته انار
بازدید: 3916

روغن هسته انار Pomegranate Seed Oil طبیعی به روش پرس سرد از دانه های خشک شده انار بدست می آید؛ این روغن بدلیل داشتن انواع ویتامینهای A و C، آنتی اکسیدان طبیعی، مواد معدنی بسیار برای سلامتی پوست، سلامت قلب، درمان دیابت و … مناسب است. این روغن معطر به قدری قوی و غلیظ است که با اندک مقداری از آن می توانید اثراتش را احساس کنید. بوی روغن هسته انار میوه ای بوده و رنگ آن کهربایی است.

این روغن برای پخت پز به صورت اندک استفاده می شود چرا که برای این کار صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی ممکن است واکنشهای آلرژیک ایجاد کند در هر صورت برای مصرف خوراکی حتما باید با پزشک مشورت شود و با احتیاط مصرف شود. البته مقالات زیادی به خواص این روغن برای مصارف خوراکی نوشته شده است که در آینده به طور کامل در پستی جداگانه بررسی خواهد شد.

اما شاید سوال شما این باشد که روغن هسته انار برای چی خوبه؟ و یا کی از روغن هسته انار استفاده کرده است؟ برای شناخت خواص و خرید این روغن گیاهی ادامه مقاله را مطالعه فرمایید:

خواص روغن هسته انار

این روغن به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامینها، لینولئیک اسید، فلاونوئید، اولئیک اسید و پویستیک اسید و سایر ترکیبات فعال در آن دارای خواص بسیاری به خصوص برای پوست می باشد.

عکس روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار در طب اسلامی

انار یکی از میوه های بهشتی است که در قرآن کریم رمان نام برده شده است. از نظر طبیبان سنتی این میوه و اجزای آن دارای طبع سرد و تر بوده و قابض می باشد. هسته های انار دارای خاصیت ضد سرماخوردگی و آنفولانزا و تب می باشد و با جویدن دانه های انار به همراه هسته اش می توانید از این خاصیت بهره ببرید. هسته های انار نسبت به آب و رب انار قابض تر بوده و کوبیده هسته انار با مویز و زیره باعث رفع قی و تقویت معده می گردد. هسته انار یبوست، التهاب روده و سرفه را تشدید می کند ولذا باید با مویز یا گردو مصرف شود.

خواص روغن هسته انار برای پوست

این روغن را میتوان برای پوست های چرب و خشک بدلیل سبکی آن استفاده نمود. روغن دانه انار سرشار از ویتامین C ، E، انواع اسیدها از جمله اسید پونیسیک، اسید لینولئیک، ترکیبات لیمونن، ترپیننول و … است که مقادیر ناچیزی از آن برای انواع مشکلات پوستی موثر می باشد. در ادامه به مهمترین خواص روغن هسته انار اشاره خواهیم کرد:

ویتامین E برای چاقی صورت مفید است، بنابراین روغن هسته انار برای چاقی صورت بی تاثیر نیست.

بهترین لایه بردار پوست

روغن هسته انار از جمله بهترین لایه برداران طبیعی پوست می باشد و استفاده از آن باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. از این روغن در انواع لوازم آرایشی مانند کرم، ژل، شامپو، صابون، مرطوب کننده ها و … نیز استفاده می شود. به همین دلیل روغن هسته انار برای روشن شدن پوست، لک صورت و کک و مک بسیار موثر و مفید است.

روغن هسته انار برای جوش

این روغن دارای منابع سرشار از اسید لینولئیک است، کمبود این اسید که یک نوع آنتی اکسیدان نیز هست در بافت های پوست باعث بیشتر شدن جوش های صورت می شود. لذا مقاوت کمتری در برابر آلودگی های محیطی دارد ودر این هنگام منافذ پوست بسته شده و جوشهای پوستی و چرکین نمایان می شود. لذا از روغن هسته انار برای منافذ باز پوست نیز استفاده می شود.

روغن هسته انار برای لب و ترک پوست

اسید پونیسیک و فیتوسترول موجود در این روغن به تولید کلاژن پوستی کمک کرده و از ایجاد ترک و چروکیدگی پوست جلوگیری میکند. لذا از روغن هسته انار برای ترک پوست و لب و چروکیدگی لب، گردن، پیشانی و جوانسازی پوست صورت می توانیم بهره ببریم. این روغن برای تیرگی و چروک دور چشم پیشنهاد نمی گردد چرا که باعث نازک شدن پوست دور چشم می شود.

آبرسان و مرطوب کنندگی پوست

این روغن به دلیل سبکی آن به راحتی به لایه های زیرین پوست کمک می کند و باعث مرطوب کنندگی عمقی پوست می گردد و از خشک شدن و آسیب دیدگی پوست جلوگیری میکند. اسیدهای موجود در آن باعث نرم شدن و مرطوب ماندن طولانی مدت پوست می شود.

خواص روغن هسته انار برای واژن

روغن هسته انار برای تیرگی واژن اثرات مطلوبی دارد فقط در استفاده از آن باید دقت کنید به داخل آن نفوذ نکند. البته از روغن هسته انار برای تنگی واژن نیز استفاده می شود. حتی با نشتن داخل جوشانده پوست انار نیز می توانید از این خاصیت بهره ببرید. برای زخم های اطراف واژن و کشاله ران نیز از این روغن می توانید کمک بگیرید.

البته برای تنگی واژن پیشنهاد ما روغن یا گیاه مازو هست و برای رفع تیرگی از روغن هسته آلبالو استفاده نمایید.

خواص روغن هسته انار برای مو

روغن مو

درست است که روغن هسته انار برای پوست بیشتر استفاده می شود اما برای موها نیز دارای خاصیت است. از جمله خواص روغن هسته انار برای مو می توان به کمک به درمان ریزش مو، آبرسانی و مرطوب کنندگی مو و نرم کنندگی آن اشاره کرد. اسید های این روغن روی چربی و سبوم پوست سر تاثیر می گذارد و باعث تنظیم آن می شود. اما در حالت کلی برای پوست کاربردی تر است.

خواص روغن هسته انار برای تنظیم هورمونهای مردان

جالب است بدانید روغن هسته انار در تنظیم هورمونهای جنسی مردان بسیار مفید است. این روغن با افزایش تستوسترون مردان، تولید اسپرم و میل جنسی را زیاد کرده و ناباروری را درمان می کند.

نحوه و روش استفاده از روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار برای پوست، مو، صورت و …. در قبل توضیح داده شد اما نحوه استفاده از آن را در ادامه اموزش خواهیم داد:

طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست

این روغن را می توانید به کرم، ژل، صابون و شامپوی خود نیز اضافه کنید. برای لایه برداری، شفاف سازی و روشن شدن پوست می توانید هر شب به مدت 2 دقیقه روغن را روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. برای رفع چین و چروک و ترک های پوست روغن را روی قسمت های مورد نظر روزی دو بار بصورت دورانی ماساژ دهید مدت دوره حدود 4 ماه می باشد. طرز استفاده از روغن هسته انار برای جوش نیز به همین صورت می باشد.

طرز استفاده روغن هسته انار برای مو

قبل از حمام این روغن را روی موها و پوست سر ماساژ دهید و سپس حمام کنید.

طرز استفاده روغن هسته انار برای تنگی واژن

چند قطره روغن را داخل حمام به مدت 5 دقیقه ماساژ داده و سپس حمام کنید. البته میتوانید چند قطره روغن را داخل لگن آب داغ ریخته و درون آن بنشینید.

طرز تهیه روغن هسته انار در منزل

اگر میخواهید روغنی با کیفیت بدست آورید باید این کار توسط دستگاه روغن گیری با گیربکس های قوی در دمای پایین طی کلدپرس انجام گیرد چرا که استخراج روغن از هسته انار کار آسانی نیست و بعد از خشک شدن دانه ها خرد کردن آنها کار دشواری است؛ لذا روغنی که در خانه گرفته شود به مانند آن مفید و موثر نخواهد بود. برای این کار یک دستگاه کمپرس دستی تهیه کنید مثل آب انارگیری، سپس دانه هارا در هاون بکوبید و داخل دستگاه یا چرخ گوشت بریزید، بعد از فشرده کردن مقدار کمی روغن استخراج خواهد شد که می توانید ذخیره کرده استفاده نمایید. ولی در کل برای روغن هسته انار پیشنهاد نمیگردد در خانه تهیه شود بهتر است روغن هسته انار اصل را از فروشگاه ارگانیک معتبر خریداری کنید.

تشخیص روغن هسته انار اصل

برای تشخیص اصل بودن روغن هسته انار تنها راه مطمئن آنالیز آزمایشگاهی معتبر است اما این روش در دسترس هرکسی نیست لذا تنها از رنگ و شفافیت و بوی روغن شاید بتوان تا حدودی به اصل بودن آن پی برد. روغن هسته انار دارای رنگی شفاف و کهربایی بوده و بوی آن میوه ایست. دقت کنید اگر بوی پارافین میداد آن روغن خالص نبوده و با پارافین مخلوط شده است. نکته دیگر در کیفیت روغن هسته انار اینکه باید بلافاصله بعد از آبگیری دانه های انار، هسته های آن شسته شده و خشک شود چرا که خیلی زود هسته های انار کپک میزند. لذا این قضیه هم روی قیمت روغن هسته انار اصل و هم روی بوی آن تاثیر گذار خواهد بود.

خرید روغن هسته انار

روغن هسته انار نجمان 100% خالص بوده و هیچگونه مواد افزودنی ندارد، دانه های انار آن مربوط به انارهای ساوه بوده که جزو بهترین انارهای شناخته شده جهان می باشد. هدف ما ارائه محصولات ارگانیک و طبیعی برای سلامتی و رفاه شما عزیزان می باشد؛ لذا پیشنهاد ما به شما در خرید روغن هسته انار اصل بررسی دقیق در رنگ، بو و ظاهر محصول بوده و سعی کنید از فروشگاه مطمئن خریداری کنید. از بهترین مارک روغن هسته انار در کنار برند نجمان می توانیم به برندهای آرترینا،Premium Natur، Leven Rose، Horbaach اشاره کنیم.

عکس روغن هسته انار اصل

عوارض روغن هسته انار

همانطور که عرض شد برای مصارف خوراکی باید با مشورت پزشک مصرف شود و زنان باردار نیز از آن برای مصارف خوراکی استفاده نکنند. مصرف خواکی آن باید خیلی کم باشد و درصورت مصرف بیش از حد در برخی افراد موجب کاهش فشار خون، ناراحتی معده، تهوع ،استفراغ، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شود.

برای مصارف بهداشتی قبل از مصرف روی پوست تست شود تا اگر حساسیت پوستی دارید قبل از مصرف مشخص شود.

4.2/5 - (6 امتیاز)