شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

خرید عمده مازو سبز
بازدید: 3579

مازو میوه ایست که از نیش یک نوع حشره هنگام تخم گذاری بر روی درخت مازو ( یا درخت بلوط) بوجود می آید. مازو میوه ای شبیه به میوه درختان سرو و در اندازه فندق می باشد. درخت مازو بیشتر در مناطق کردستان، لرستان، کرمانشاه و… موجود است و میوه آن طبع سرد و خشک دارد.

خرید عمده مازو

مازو دارای خواص گیاهی پر اهمیتی است از جمله این خواص انقباض پوست و ماهیچه های بدن می باشد. مازو به دو صورت سفید و سبز در بازار ایران موجود است. گیاه مازو هرچه کال‌تر و سنگین تر باشد بهتر است. هردو مازوی سبز و سفید (زرد) تقریبا خواص مشابهی دارند اما از لحاظ قوت، مازوی سبز قوت بیشتری دارد.

خرید و فروش عمده مازو سبز

مازو سبز نسبت به سفید دارای حجم کمتر و سبزی بیشتر اما وزن سنگینتری دارد. لذا از لحاظ خواص گیاهی تاثیر بیشتری می گذارد. مازو سبز را باید زمانی بین تیر و مرداد هر سال برداشت کرد زمانی که هم سبز است و هم حشرۀ داخل آن بیرون نیامده است.

خرید و فروش عمده مازو سفید

فروش مازو سفید

مازو سفید همان مازوی سبز است که از وقت برداشت آن گذشته است و حشره از آن خارج شده و رنگ آن سفید می شود و زبری های روی مازو از بین رفته و سطح آن صافتر می شود. قوت مازو سفید تا حدودی کمتر از سبز می باشد.

قیمت عمده مازو سبز و سفید

قیمت خرید و فروش عمده مازو سبز و سفید بستگی به رنگ آن نیز دارد. مازو سفید قیمت بالاتری دارد چرا که وزن دانه های آن سبکتر است. در بازار ایران مازوی وارداتی موجود نیست و بیشتر برداشت داخلی می باشد. فصل خرید مازو نیز روی قیمت آن تاثیر گذار است. هرچه در ابتدای برداشت خرید شود قیمت آن کمتر است و به مرور که می گذرد رطوبت آن کمتر شده و قیمت آن افزایش می یابد.

همکاران و عطاری های محترم می توانند با تماس با بازرگانی نجمان از قیمت روز مازو با خبر شوند.

خواص و موارد کاربرد مازو

گیاه مازو فرآورده های مختلفی دارد. از جمله ی آن ها می توان به دانه مازو، پودر مازو، ژل، شیاف و روغن مازو اشاره کرد. مازو گیاهی خوشبو است که از پودر آن می توان برای عطر و خوشبو کننده استفاده کرد. از فراورده های دیگر آن در صنایع چرمسازی، رنگ و جوهر سازی استفاده می شود.

با آسیاب کردن مازو میتوان از خواص آن بهره مند شد. البته از پودر مازو هم جهت روغن گیری پایه ای استفاده می شود و روغن مازو نیز دارای خواص و موارد کاربردی فراوان است. گیاه مازو را برای درمان عفونت دهان و دندان و تقویت لثه ها استفاده می کردند. همچنین برای ضد عفونی کردن زخم ها و حتی زخم معده هم کاربرد فراوانی دارد. روغن مازو نیز برای زیبایی پوست و مو بسیار کاربردی است. رنگ دانه های مورا تقویت کرده و برای سوختگی پوست بسیار مفید است. اما مهمترین کاربرد روغن مازو که این روزها بسیار استفاده می شود برای تنگ کنندی و درمان عفونت های واژن بانوان به کار گرفته می شود.

جهت اطلاع از قیمت مازو سبز و سفید با ما در تماس باشید

4.8/5 - (12 امتیاز)