شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

خواص روغن نارگیل
بازدید: 4805

نارگیل میوه ایست شناخته شده در بین مردم که نیاز به معرفی ندارد، نام آن به انگلیسی coconut است. این میوه از گونه نخلیان است که در ابتدا سبز رنگ بوده و در زمان بلوغ قهوه ای میشود، شیر نارگیل یکی از مقوی ترین نوشیدنی هاییست که در دنیا طرفداران زیادی دارد. روغن نارگیل coconut oil را به روش کلد پرس از مغز خشک شده نارگیل ( کوپرا یا همان پودر نارگیل ) استخراج می کنند. این روغن در دمای خنک بصورت منجمد در می آید که با گرم نگه داشتن آن ( بیشتر از دمای محیط) به صورت نرم و ذوب شده می شود. این روغن در بصورت خالص (فرابکر)، بکر و تصفیه شده تولید می شود. جامد بودن روغن نارگیل خالص و بکر در دمای معمولی به دلیل لوریک اسید است،اما در روغن نارگیل تصفیه شده در دمای یخچال هم مایع می باشد.

مزاج روغن نارگیل گرم و خشک می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E، ویتامین K، آهن، اسید های چرب و پروتئین است.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص دارای 100 درصد چربی است که حدود 90 درصد آن اشباع شده است. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که روغن اشباع شده نارگیل ضرری ندارد و بیشتر جزو چربی های رژیم غذایی تری گلیسیرید هستند.این روغن دارای مقادیر زیادی فیبر، مس و منیزیم هست که باعث کاهش کلسترول بدن می شود، این روغن دارای محبوبیت فراوانی بین مردم است چرا که علاوه برا فواید زیادی که برای سلامتی دارد طعم مطلوبی داشته و به راحتی در دسترس عموم هست و فواید مهم آن برای زیبایی پوست و مو به اثبات رسیده است.

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن هایی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. محافظت از مو، ترمیم موها، جلوگیری از ریزش و تقویت مو و… از دیگر خواص این روغن است. در ادامه به فواید روغن نارگیل برای مو و ابرو می پردازیم.

درمان ریزش مو

این روغن به عنوان یکی از درمانهای طبیعی ریزش مو به حساب می آید و از قدیم الایام در هند باستان از این روغن برای آرایش مو و حفظ سلامت آن استفاده می کردند. یکی از دلایلی که مردم هند دارای موهای پرپشتی هستند روغن نارگیل است چرا که این روغن با اتصال به پروتئین های مو به فولیکول و ساقه ی مو جذب شده و ریزش مو را درمان می کند، از استفاده های دیگر روغن نارگیل برای کمک به ریزش ماساژ آن با آب ولرم است که باعث جریان خون در سر شده و ریزش مو را کاهش می دهد. همچنین، می‌توانید این روغن را با روغن رزماری ترکیب کنید تا نتیجه قوی‌تری بگیرید.

حس خوب با روغن نارگیل

اگر از این روغن به موهایتان زده باشید حتما احساس خنکی را در موهای سرتان چشیده اید. این خاصیت شگفت انگیز احساس خوبی به شما خواهد داد مخصوصا کسانی که به علت تعریق کف سر رنج می برنند. روغن نارگیل سلامت پوست سر را تضمین میکند و به شکل خوبی موها را تغذیه خواهد کرد. علاوه بر آن عطر این روغن برای موها نظیر ندارد. حس خوب را با خنک شدن و معطر شدن موهایتان بدست آورید

روغن نارگیل برای شوره سر

اکثر افراد از شوره سر بسیار رنج می برند و از عدم تاثیر شامپوهای ضد شوره خسته شده اند، اما آیا تا به حال شنیده اند که روغن نارگیل در این موضوع چه معجزه ای می کند؟

اسیدهای چربی که در روغن نارگیل وجود دارند دشمن شوره های سر هستند و استفاده مرتب از این روغن شوره سر را به طور کامل از بین می برد.

همچنین از ترکیب روغن نارگیل با روغن کرچک می توانید نتایج بهتری برای درمان شوره سر بگیرید.

روغن نارگیل قاتل شپش های موی سر

بله درست متوجه شدید، روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که برای درمان شپش سر از آن استفاده می شود. چربی روغن نارگیل باعث می شود تخم شپش ها به مو نچسبد و از طرفی خود شپش ها را از بین می برد. بنابرین بهترین گزینه برای درمان شپش سر روغن نارگیل است. ترکیب روغن رازیانه به روغن نارگیل در این امر کمک زیادی میکند.

آب رسانی و مرطوب کنندگی موها

آیا می دانستید که با داشتن موهای مرطوب سلامتی موهای شما حفظ می شود؟ این روغن یکی از بهترین مرطوب کننده های موهاست که ظرفیت بالایی در این امر دارد، روغن نارگیل در مقابل تبخیر مقاوم بود و با نرم کنندگی موها مانع از شکستن موها می شود. ترکیب روغن آرگان نیز بسیار برای آبرسانی مو ها مناسب است.

روغن نارگیل برای درمان موخوره

معمولا کوتاه کردن مو یکی از روشهای درمان موخوره است، اما اگر موخوره هنوز در تمام موها پخش نشده و کل موها را در بر نگرفته است می توانید به کمک روغن نارگیل و روغن بادام جلوی موخوره را بگیرید.

تقویت مژه ها و ابروها

وجود اسیدهای چرب و ویتامینها و سایر مواد مغذی به تقویت فولیکول های مژه و ابرو و پرپشت شدن آنها کمک بسیاری میکند.

نرمی و لطافت و حالت دهندگی موها

کافیست یک شب روغن نارگیل را روی موهای خود قرار داهید و صبح روز بعد بشورید، درخشش، سلامتی، نرمی و لطافت و حالت دهندگی موهای خود را کاملا احساس خواهید کرد. با ترکیب روغن نارگیل و روغن بادام تلخ می توانید برای درخشندگی و زیبایی موهای خود بهره ببرید.

روغن نارگیل برای موهای خشک

برای موهای خشک یکی از بهترین انتخاب ها روغن نارگیل است. این روغن به سرعت به ساقه و ریشه های مو نفوذ کرده و رطوبت از دست رفته پوست و موی سر را به آن باز می گرداند و لطافت و نرمی عجیبی به موها می دهد و می توانید بعنوان یک نرم کننده طبیعی برای موهای خشک خود استفاده کنید.

روغن نارگیل برای موهای چرب

علت چربی موها تولید سبوم و چربی طبیعی توسط پوست سر می باشد. استفاده از روغن نارگیل بعد از حمام می تواند تولید سبوم را تحت کنترل خود گیرد و از تولید اضافی آن جلوگیری کند.

ترکیب گلاب و روغن نارگیل برای مو

از این ترکیب که خواص فوق العاده ای دارد برای ماسک صورت بیشتر استفاده می شود. اما برای مو هم می توان استفاده نمود اما پیشنهاد ما ترکیب روغن کرچک با نارگیل برای مو می باشد. این ترکیب برای درمان ریزش مو و تقویت آن بسیار مفید است.

فواید روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل برای پوست

آیا از خواص روغن نارگیل برای پوست خبر دارید؟ یکی از موارد مصرف روغن نارگیل برای ماساژ انواع پوست هاست که باعث مرطوب کنندگی آن می شود.

لطیف کننده و نرم کننده پوست

این روغن برای پوستهای خشک و زبر بسیار کارساز است و یک نرم کننده قوی برای پوست بدن به حساب می آید. از این روغن میتوانید برای تمامی قسمت های بدن از جمله پوست صورت، لبها، پاها و کف پاها استفاده کنید.

رفع ترک کف پا

روغن نارگیل برای دست و پا به خصوص خشکی و ترک پا بسیار مفید است، احتمال دارد در اثر کار زیاد یا سرمای هوا کف پاها خشک یا ترک بردارد، اگرچه با روغن نارگیل ترک کف پا به طور کامل درمان نمی شود اما کافیست آن را به قسمت های آسیب دیده بمالید تا التیام پیدا کند.

لایه بردار پوست

با ترکیب روغن نارگیل به همراه مقداری نمک یا شکر میتوانید از آن به عنوان لایه بردار نیز استفاده کنید، کافیست ترکیب فوق را روی لایه های مرده پوستتان بمالید تا براحتی آنها را از بین ببرید. اما برای لایه برداری قوی پوست می توانید روغن هسته انار را استفاده کنید.

پاک کننده آرایش

فقط کافیست یک بار از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورتتان استفاده کنید تا تمام مواد شیمیایی که دارای عوارض و اثرات جانبی هستند را کنار بگذارید. امروزه زنان بسیاری به این روغن برای پاک کردن آرایش روی آورده اند. جالب است بدانید روغن نارگیل برای سفیدی پوست نیز بسیار پرکاربرد است.

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

همانطور که میدانید روغن نارگیل بدلیل داشتن ویتامین E سلامت پوست را افزایش می دهد حتی این روغن به بهبود پوست های مبتلا به پسوریازیس، آکنه و اگزما نیز کمک می کند. در حقیقت، بعلت وجود پروتئینهای موجود در این روغن، جایگزینی سلول های مرده یا بیمار پوست با سلول های سالم به سرعت انجام می شود. به همین دلیل مدت هاست که از روغن نارگیل برای جوانسازی و ضد پیری پوست استفاده می شود. همچنین می توانید از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت نیز بهره ببرید.

از روغن نارگیل برای دور چشم، ابرو، مژه و ریش نیز می توان استفاده نمود.

روغن نارگیل برای لک صورت

بدلیل وجود SPF8 در روغن نارگیل مالیدن آن به پوست صورت میتواند بعنوان ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و سوختگی ناشی از تابش مستقیم آفتاب را کاهش دهد و مانع ایجاد لک صورت در تابش نور خورشید شود. روغن نارگیل می تواند حدود 20 درصد نور فرابنفش خورشید را بازتاب دهد.

خواص روغن نارگیل در ناف

کافیست روغن نارگیل را روی دستانتان بریزید و ناف و اطراف آن را ماساژ دهید. این کار باعث نرمی و لطافت پوستتان خواهد شد. همچنین این عمل خواص آنتی باکتریال و ضدقارچی و ضدمیکروبی نیز دارد.

خواص روغن نارگیل برای پوست کودکان

بعد از حمام کردن کودک می توانید او را با روغن نارگیل اصل طبیعی ماساژ دهید. این کار باعث مرطوب شدن پوست، تنظیم خواب و افزایش وزن کودکتان خواهد شد. همچنین برای کرادل کپ (پوسته سر)، التیام جای پوشک و ادرار سوختگی کودک خیلی موثر است. در صورتی که نوزادتان در معرض نیش حشرات قرار گرفت می توانید روغن نارگیل را روی جای نیش ها بمالید تا هم تورم را التیام دهد هم احتمال عفونت را کاهش دهد.

روغن نارگیل برای واژن

یکی از اثرات این روغن خاصیت ضد عفونت و ضد باکتریای آن است لذا می توانید برای عفونت های تناسلی بانوان نیز استفاده نمایید.

خواص روغن نارگیل برای سلامتی بدن

روغن نارگیل برای سلامتی بدن

به گزارش مجله healthline روغن نارگیل خوراکی برای پخت و پز به عنوان یک ماده غذایی کامل بطور وسیعی به بازار عرضه می شود. ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب موجود در این روغن کاملا تاثیر مثبتی بر روی سلامتی بدن دارد مانند تقویت بدن، سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و … . در ادامه به مهمترین فواید روغن نارگیل بر اساس شواهد تجربی اشاره خواهد شد:

باعث سلامتی قلب می شود

بعلت وجود اسید های چرب در روغن نارگیل، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و انرژی به سرعت به بدن و مغز می رسد، همچنین کلسترول مفید HDL را در خون افزایش داده و باعث کاهش خطر بیماری های قلبی میشود. آمار و ارقام نشان می دهد کسانی که از روغن نارگیل استفاده می کنند از سلامت قلب خوبی برخوردار هستند. با این حال، یافته‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که تأثیر روغن نارگیل فوق بکر بر کلسترول ممکن است مشابه روغن زیتون باشد.

به سلامتی کبد کمک می کند

با خوردن روغن نارگیل مقداری تری گلیسیرید با زنجیره متوسط وارد بدن می شوند که تمایل دارند مستقیما به کبد بروند، بدن آنها را بعنوان یک منبع انرژی استفاده کرده یا آنها را به کتون تبدیل می کند.

درمان آلزایمر و تقویت حافظه

کتون ها می توانند مزایای قدرتمندی برای مغز شما داشته باشند و محققان در حال مطالعه کتون ها به عنوان درمانی برای صرع ، بیماری آلزایمر و سایر شرایط هستند.

خواص روغن نارگیل برای گوارش

روغن نارگیل دارای کالری زیادی می باشد که خوردن زیاد آن باعث افزایش وزن خواهد شد اما خوب است بدانید اگر میزان مصرف آن به اندازه باشد بدلیل داشتن تری گلیسرید با زنجیره متوسط MCT باعث افزایش کالری سوزانده شده در بدن می شود. مطالعات نشان میدهد خوردن 15 تا 30 گرم MCT باعث افزایش 5 درصدی انرژی در 24 ساعت می شود همچنین MCT می تواند به طور قابل توجهی اشتها را کاهش دهد ، که ممکن است منجر به کاهش وزن بدن در طولانی مدت شود.

طبق تحقیقات انجام گرفته، یک مطالعه یک ماهه بر روی 20 مرد مبتلا به چاقی نشان داد دور کمر آنها در این مدت به میزان تقریبی 3 سانتی متر با مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل کاهش داشت.

نارگیل به دلیل فیبر بالا برای پیشگیری و درمان یبوست و مشکلات گوارشی بسیار مناسب است.

ضد میکروب، باکتری، ویروس و قارچ

حدود 50 درصد اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را اسید لوریک تشکیل می دهد، وقتی اسیدلوریک وارد بدن می شود ماده ای به نام مونولارین را تشکیل می دهد که می تواند عوامل بیماری زای مضر مانند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین ببرد.

روغن نارگیل برای دهان و دندان

به دلیل ضد میکروبی بودن روغن نارگیل که در قسمت قبل توضیح داده شد بسیاری از افراد بعنوان دهان شویه برای بهداشت دهان و دندان خود از آن سود می برند. همچنین برای سفیدی دندان نیز بسیار استفاده می شود.

سلامتی کلیه ها

روغن نارگیل بدلیل ضد باکتری بودند می تواند به مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی به درمان عفونت های دستگاه ادراری و عفونت کلیه کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص ضد باکتری و ضد قارچی روغن نارگیل خطر ابتلا به اکثر بیماری ها را کاهش می دهد و همین امر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد، حتی روغن نارگیل با کاهش رادیکال های آزاد بدن را در مقابل سرطان مقاوم می کند.

خرید روغن نارگیل اصل

جهت تشخیص روغن نارگیل اصل با تقلبی باید به این نکته توجه کنید که روغن اصل در دمای محیط به حالت جامد بوده و رنگ آن به صورت شیری رنگ می باشد، بوی خیلی تندی ندارد و کاملا بوی میوه نارگیل تازه می دهد.

جهت خرید روغن نارگیل اصل از فروشگاه نجمان با کیفیت و قیمت تضمینی و ارسال سریع می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

نحوه استفاده از روغن نارگیل

همانطور که مطالعه کردید روغن نارگیل کاربردهای زیادی دارد برای هر یک از این کاربردها می توانید بطور کلی از روشهای زیر استفاده نمایید:

روغن نارگیل خوراکی را می توان برای تهیه انواع غذا، انواع دسر، کیک، شیرینی و کلوچه استفاده کرد. به نظر متخصصان مقدار دو قاشق غذاخوری در روز کافی میباشد.

برای سلامتی دهان و دندانها می توانید مقداری روغن نارگیل را به خمیردندان خود اضافه کنید و یا اینکه یک قاشق غذاخوری داخل دهان خود ریخته و چند دقیقه ای در دهان بچرخانید.

روش استفاده از روغن نارگیل برای صورت

برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه را به روغن آغشته کنید و آرایش را به طور طبیعی و بدون هیچ گونه مواد افزودنی و شیمیایی که موجب خشکی پوستتان میشود، پاک کنید پس از برداشتن آرایش، صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید.

برای رفع سیاهی دور چشم می توانید از ترکیب روغن نارگیل و بادام تلخ بعنوان ماسک استفاده نمایید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پوست

برای نرم کنندگی پوست نیز می توانید به صورت قبل عمل کنید فقط نیاز به شستشو ندارد. این روغن به مانند کره و لوسیون بدن نیز عمل می کند و پوست بدن را آب رسانی کرده و آن راصاف و سالم نگه می دارد. با ترکیب روغن نارگیل با روغن گل سرخ نیز میتوانید به عنوان دافع حشرات استفاده کنید.

طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو های فر و معمولی

برای نرم کنندگی مو ابتدا موهای خود را شسته و سپس مقداری از آن را به مو های سر بمالید و بگذارید روی مو بماند، همچنین میتوانید مقداری روغن را داخل نرم کننده موی خود مخلوط کنید و از آن استفاده نمایید.

طرز استفاده روغن نارگیل برای شوره سر

ابتدا موهای خود را بشویید سپس مقداری روغن را کف دستانتان ریخته و بهم بمالید تا گرم شود، بعد از آن مو ها و کف سر را ماساژ داده و سر را داخل کلاه حمام یا حوله گرم بپیچید بعد از بیست دقیقه دوباره موها را بشویید.

برای درمان شوره سر علاوه بر روش قبل می توانید از ترکیبات روغن نارگیل با آبلیمو، روغن جوجوبا و روغن رزماری بصورت جدا جدا استفاده نمایید.

روش استفاده از روغن نارگیل برای موخوره

قبل از هر چیز بدانید که مهمترین عمل در درمان موخوره کوتاه کردن آن است. بعد از زدن قسمت های مورد نظر موها را شسته و پس از خشک کردن آن توسط حوله، روغن نارگیل را کف دستانتان بریزید و به هم بمالید تا گرم شود سپس از ریشه مو به سمت بیرون روی موها بکشید. این عمل را هر سری بعد از حمام انجام دهید.

طرز استفاده از روغن نارگیل برای ناخن

برای تقویت ناخن های خود روغن نارگیل را روی نوک انگشتان خود بزنید و روی ناخنتان را مالش دهید، آن را نشویید، فقط کمی با دستمال آن را پاک کنید تا مقداری ار آن بر روی ناخن ها بماند.

عوارض روغن نارگیل

در بالا مشاهده فرمودید که روغن نارگیل خواص بسیار زیادی دارد اما با این حال در صورت مصرف نامناسب و بی رویه میتواند مضر و خطرناک باشد. استفاده از روغن نارگیل باید طبق برنامه ریزی و میزان معین و یا تحت نظر کارشناس باشد. در زیر به بخشی از عوارض جانبی روغن نارگیل اشاره شده است:

ممکن است در برخی افراد باعث حساسیت با علائم تهوع، استفراغ، اگزما شود.

زیاده روی در خوردن روغن نارگیل باعث افزایش کلسترول خون می شود به همین دلیل افرادی که از قبل کلسترول بالا و یا ناراحتی قلبی دارند باید احتیاط کنند. همچنین به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب باعث تحریک روده ها شده و مصرف زیاد آن با معده خالی می تواند منجر به ناراحتی روده و اسهال شود.

مضرات روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل برای افرادی که دارای پوست چرب هستند موجب مسدود شدن منافذ پوست شده و به مرور باعث ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه می شود.

5/5 - (2 امتیاز)